This is my life

Imorgon är det 1a juni. Det betyder att imorgon är det exakt 7 dagar, en vecka alltså, tills jag lämnar Swad. Lämnar familjen. Lämnar mina vänner. Lämnar mitt liv. För det här har ju faktiskt varit mitt liv nu i 9 månader, något jag har vant mig vid och något jag känner mig hemma i. Jag trivs här, trots att det är en liten skitstad! Och nu ska jag lämna allt..

Jag förstår inte hur tiden kan ha gått så fort? Jag minns dagen jag kom hit som om det vore igår. Jag minns exakt hur nervös jag var när jag satt på planet, så nervös att jag nästan trodde jag skulle kräkas, med den en stor klumpen i halsen och tårar i ögonen. Jag minns lättnaden när jag äntligen kom fram till flygplatsen och hörde någon ropa mitt namn för att sedan ta emot mig med en kram och pussar på kinden. De var så hjälpsamma och snälla, så den mesta oron försvann ganska snabbt. Jag minns samtalen i bilen, lite smått stakande och nervöst men ändå väldigt trevligt, och jag minns när jag klev in genom dörrarna i huset och mötte barnen. De var så himla ivriga att träffa mig så de hade stannat uppe efter läggdags. Kort sagt så minns jag allt så himla väl så det skulle lika gärna kunnat vara igår!

Och nu ska jag alltså lämna dem, och min nuvarande hemstad. Det finns så mycket jag kommer sakna med lilla Swad! Alla de små butikerna i "stan", den fina utsikten från the sandhills, gymmet och alla passen och människorna där, våra trevliga grannar, våra små vovvsingar, mina vänner.. Men framförallt så kommer jag såklart sakna familjen! Det är konstigt, men jag känner mig mer som en syster än en "anställd"! Kanske är det för att jag inte jobbar särskilt mycket. Men den största anledningen är nog hur familjen får mig att känna mig som en familjemedlem! Jag känner mig som den vuxna systern som fortfarande bor hemma och hjälper till lite med hushållssysslorna ibland, men som har sitt eget liv och inte behöver berätta allt hon gör på sin fritid. Det känns så skönt att jag hamnade i en så bra familj!

Ja, det kommer bli mycket jobbigt att lämna England. Men det finns också mycket positivt med att komma hem!
Sommaren kommer bli himla bra tror jag!

- Jag ska umgås med min familj och mina underbara vänner där hemma som jag saknat nåt så otroligt!
- Jag ska ta körkort
- Jag ska ha på en awesome festival!
- Jag ska börja ett nytt jobb
- Jag ska festa massa
- Jag ska sola, bada och grilla
- Jag ska njuta av sommaren till fullo!

Och sen bär det av på nya äventyr! Så trots deppigheten över att lämna mitt kära England, så är jag faktiskt ganska nöjd över hur mitt liv ser ut just nu :)


Flygbild över kära Swad! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0