Kusinvitamin-helg! :)

Okej, nu ska jag göra ännu ett försök att skriva det grymt långa inlägget om helgen, utan att allt försvinner den här gången hoppas jag!

Helgen var helt kanon, och lite knasig förstås! Det började som sagt med att jag åkte till Brum (Birmingham) i fredags, var framme med tåget kl 11. Efter det gick jag runt där en bra stund. Gick och gick. Överallt. Men inte ett ljud hörde jag från kusin, och när klockan blev halv 2 så började jag faktiskt bli lite orolig, eftersom han skulle landa 10.30 egentligen. Tillslut plingade det i alla fall till i telefonen runt 2 och då hade kusin precis landat, så någon gång runt halv 3 så möttes vi i alla fall! Det första vi gjorde var att leta matställe, och vi lyckades tillslut bestämma oss för pizza hut, mums! Efter det skulle vi köpa bikini som jag hade kikat på innan, hade hittat en del jag gillade men kunde inte bestämma mig. Efter MASSA velande lyckades jag tillslut bestämma mig för en, men de hade inte min storlek så vi skulle beställa hem från en dator som fanns i butiken. Man var dock tvungen att betala med kort, och jag insåg då att mitt kort fungerar ju inte över internet. Så då skulle vi använda Jonas kort, men när vi fyllt i alla siffror och allt så var man tydligen tvungen att ha dosan också, och den hade kusin såklart i resväskan som var inlåst! Så det sket sig med bikini, fick inte med mig någon hem :(
Efter bikinikaoset så gick vi bara runt och kikade lite tror jag, och åkte sedan hem vid 18.20, kom hem vid halv 8 tror jag.

Väl hemma blev det dusch och snabbfix, sedan iväg på middag och lite öl vid en pub mellan Swad och Burton :) Vid 11 drog vi vidare till the weatherspoons i Swad, tog en öl där men de stängde kl 12 så då drog vi vidare till the railway. Där var det last call när vi kom så Jonas fick den briljanta idén att vi skulle beställa 2 pints (!). Eh, inte särskilt smart kanske, eftersom vi knappt druckit upp ena när de skulle stänga kl 1. Men vi satt kvar och pratade med nån mysko karl fram till halv 2 ändå :P Hade också spanat in en grabb där, och när det bara var vi kvar så kom han tillbaka in igen och frågade den där mysko karln om han skulle fixa taxi åt honom. Självklart skulle Jonas på något sätt försöka fixa ihop oss, och det slutade med att jag fick hans nummer, och en liten puss till och med haha! Så det kan gå när kusin är i farten. Riktigt trevlig kväll i alla fall med många intressanta samtal hehe! :)

Dagen efter vaknade jag faktiskt av mig själv kvart i 10! Det är då inte vanligt dagen efter jag druckit haha! Vi käkade frulle, duschade och gjorde oss (mig) iordning, sen drog vi iväg till Leicester (efter mycket funderingar på vad vi skulle göra med dagen). Vi hade bestämt att vi skulle bowla och sedan gå ut där på kvällen, Emelie hängde på också och så skulle Sarah komma senare på kvällen. När vi äntligen kom fram (efter 1.40 bussresa) så var vi dock sjukt hungriga, så vi käkade på ett ställe som hette Wagamama, riktigt gött var det! När vi sedan frågade om bowling så låg den tydligen 10 min bort med taxi, så det sket vi i för vi ville inte betala taxi haha :P Istället gick vi runt en massa i Leicester fram till kvällen, då vi började på en australiensk pub, mycket folk och väldigt högljutt, men trevligt :) Vid 9 kom Sarah också, och så blev det lite mer livat och vi började shotta haha :P Gick vidare till ett ställe som hette r-bar, tog en drink och stack igen, först in på donken för lite kvällsmat sen drog vi till Liquid. Trodde det skulle vara fullsmockat, men det var lite halvfullt sådär. Kul kväll blev det i alla fall, med massa dans och dricka haha! Klockan tre stängde Liquid och man fick gå vidare in i ett annat rum för £1, där de hade öppet till 6. Många jobbiga karlar som var all over, men kul ändå för vi dansade galet mycket :P Klockan 5 kände vi oss ganska färdiga och var redo att dra hemåt.

Det var då problemen började haha. Taxin var alldeles för dyr så det hade vi ingen lust att åka, så vi bestämde oss för att vänta tills busstationen öppnade för att se när första bussen hem gick. Vi la oss och försökte sova en stund på en parkbänk, sov kanske 10 min för det var så sjuk kallt. Klockan 7 öppnade i alla fall stationen tillslut, och vi gick in och såg att bussen gick klockan 8, trodde vi i alla fall. När den äntligen kom så visade det sig att den inte alls gick dit vi trodde, så det sket sig rejält och vi fick vänta till klockan 10 (TIO!!!) innan vi kunde åka hem. Herregud vilket krångel. Vi gick i alla fall upp på stan en sväng och käkade lite frukost, rätt mysigt ändå i solen, och sedan kunde vi tillslut åka hem med bussen och runt 12 var vi tillslut hemma! Helt galet vad skönt det var att vara hemma haha, lite crazy natt men riktigt kul ändå :P

Söndagen blev stressigare än vi förväntat oss. När vi kom hem och hade duschat så skulle jag nämligen kolla tågtider till kusin eftersom han skulle till Manchester den här gången. Vi trodde att tåget skulle ta ca en timme, men det visade sig att det skulle ta 3 timmar! Så han var tvungen att ta tåget som gick kvart över 2 trots att han inte skulle flyga förrän 7. Vi fick därför skynda oss ner till swad där vi skulle käka lunch, och väl där så fick vi SLÄNGA i oss maten eftersom vi fick den 13.35 och skulle åka 13.50. Har aldrig ätit så fort i hela mitt liv kan jag lova, och halva blev lämnat också haha! Men Jonas kom i alla fall i tid i tåget som tur var. Vi hade faktiskt en grymt rolig helg även om det låter ganska jobbigt haha! Tack för att du kom kusin! :D

Hela söndagen kändes faktisk som en otursdag haha, först morgonkaoset, sen hade jag även sönder laddaren till nya telefonen, sen stressen till tåget och så var det också då jag skrev detta inlägget och allt försvann när jag skulle publicera, grrr! Så en jäkla otursdag var det, men som sagt, hade en kalasbra helg ändå haha! :)

Det var det. Den här veckan ska jag försöka öva massa låtar och träna, sen får vi se vad som händer till helgen. Nu blir det snart sängen, godnatt kära vänner!


Enda bilden från i lördags på alla 4 :P Slänger upp resten av bilderna imorgon :)


Kommentarer
Postat av: Nancy Sjödin

Oj det var en intensiv helg, tur att ni är unga så ni orkar med!! ;-)

2011-05-22 @ 18:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0